יום רביעי, 27 באפריל 2016

הילה למשפחה: הדרכת הורים- הילד מפחד מהמים, איך להתמודד?

בלי הפתעות – הכינו את הילדים מראש
לפני שאתם יוצאים לבריכה, הכינו את ילדיכם מראש לקראת היציאה מהבית, שוחחו עמם והגדירו עבורם את הציפיות שלכם מהם. למשל: "חמוד, אני מצפה ממך שתגלה נכונות היום להכנס לבריכה ולהיות שותף לשיעור השחייה שלך. אני מאמינה שאתה מסוגל וברגע שתשתף פעולה אני ממש אשמח ואפילו תוכל לקבל פרס קטן בתום שיעור השחייה".
חיזוקים חיוביים – עודדו את הילדים
כבר ביציאה מהבית עודדו את עצם הנכונות הראשונית של הילד להגיע אל הבריכה והים למרות החשש. כאשר הילד מביעפחד אמרו לו שאתם מבינים שהוא מפחד אך מאמינים שהוא מסוגל להתגבר. במידה והילד מתחיל להביע התנהגויות כגון בכי, צעקות ובקשות חוזרות ונשנות ללכת, אמרו בצורה רגועה אך נחושה שתעניק לילד בטחון שאינכם הולכים הביתה.
בלי הרבה מילים – אל תשכנעו ותתווכחו
הסבירו לילד שאתם לא הולכים הביתה ושכעת הוא ייכנס למים. הסבירו לו שאתם מתבוננים ושמרו עליו, לוו אותו אל הבריכה ועודד כל נכונות ולו קטנה להיכנס אל המים. גם אם הילד בתחילת הדרך לא מוכן להיכנס למים, אל תחזרו הביתה אלא הושיבו אותו לילדכם והסתפקו באמירה בסגנון: "חבל, אנחנו מאמינים שיכולת להנות מהמים". הקפידו לא לנסות לשכנע , להסביר או לנהל שיחות נפש אחרי שהוא מסרב, על מנת שהילד לא יקשר בצורה לא מודעת שהבעת פחד זוכה לתשומת לב מרובה. ויכוחים ושכנועים עלולים בטעות לשמר ולעצב אצל הילד התנהגויות של הבעת פחד.
לאט לאט – הקפידו על הדרגתיות
עליכם ליצור מצבים שבעזרתם הילד ייחשף בכל פעם קצת יותר. עליכם ליצור מצבים בהם הילד נחשף בכל פעם צעד אחד קדימה. דרך אחת לעשות זאת היא על ידי הליכה אל הבריכה ואל הים לעתים תכופות יותר ממה שהנכם רגילים ללכת, על מנת ליצור מצבי חשיפה ואימון רבים יותר עבור הילדים.
זכרו, במידה והילדים מביעים נכונות להתגבר על החשש, הקפידו לחזק ולעודד ואף תנו פרס קטן. עם הזמן, כאשר תשימו לב כי ילדיכם מתקדם ומשתף פעולה תוכלו להתרחק בכל פעם קצת יותר על מנת ליצור עבורו את הבטחון שהוא יכול ומסוגל להתמודד גם כשאינכם במרחק צעד ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה